måndag 17 juni 2013

Var uthållig och genomför de beslut du fattat.

Ny vecka och måndagen har gått i ett. Vi haft huset fullt av ungdomar och få ta del av deras vardag. Vi har också jobbat lite grann. Gjort en ny blogg som vi har användning till marknadsföring

Så har vi också gått igenom lite olika delar som kan vara viktigt att tänka på när man är igång med sin verksamhet och vill att det ska bli bra resultat

 Här kommer lite att tänka på när det gäller personlig utveckling

- Om man tror på tanken, var är det då som är omöjligt och som inte går att göra möjligt?
- Fokus i nuet ger resultat i framtiden.
- Lär dig av dina misstag.
- Fokusera på dina starka sidor, dina bästa upplevelser och hur du har lyckats besegra en svårighet.
- Var uthållig och genomför de beslut du fattat.
- Tyck om dig själv, acceptera dina svagare sidor men plocka fram de bästa.
- Ibland är ord det bästa vi kan ge till andra människor.
- Den mest inflytelserika person du kommer att prata med idag är du, så var noga med vad du säger till dig själv.
 - Den mest inflytelserika person du kommer att prata med idag är du, så var noga med vad du säger till dig själv.
 - Koncentrera dig på lösningen och inte problemet.
 - Motgången är ofta en förklädd vän. Möt den med tacksamhet, för den ger dig styrka och klokskap.
 - För att vinna måste man våga förlora!

 Att styrka sig själv med affirmationer är ett mycket bra sätt att bli stark och kunna möta motgångar i sin vardag

En affirmation…
- Ska upprepas regelbundet, flera gånger om dagen.
- Ska vara formulerad i presens.
- Ska vara positiv.
- Ska innehålla positiva ord som kan, ska, vill, gör, känner och så vidare.
- Ska inte innehålla negativa ord som inte, måste, bör, aldrig och så vidare.




Exempel på bra affirmationer:
- Jag är bra

- Jag blir stark för varje dag som går
- Jag är accepterad av alla
- Jag klarar av allt jag gör
- Jag har en smal och fin kropp
- Jag är omtyckt av alla

















Om allt vore möjligt, vad skulle du då fokusera på?































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar