tisdag 1 november 2011

Ledare sitter inte runt att tycker synd om sig själva



Michael, PRO Marketing Partner , berättar om hur ledare skiljer sig från "den vanliga" människor i att när de möter motstånd, de inte bara kasta sina händer i luften - nej, de omfamnar oppositionen som en utmaning.
Utmaningar driva Ledare i handling. Varje utmaning hjälper att flytta Leader till nästa höjdpunkt.
Oppositionen bekräftar bara ledarens medfödda behöver för att lyckas. Så istället för att förbanna världen och skrek "varför jag?", Frågar de sig själva, "Vad är bra med detta" problem "?" Och "Hur kan jag vända detta till min fördel?"
Michael fortsatte: "De personer som du ser upp på scenen vid evenemang ... de som samlar in priser och bonusar ... de är inte annorlunda än du. Den enda anledningen att de är där uppe och du inte är, är att de har lagt ned mer arbete än du, misslyckades flera gånger, upplevt mer smärta. Det var allt. Det är den enda skillnaden. "
"Sätt i arbetet, vara villiga att misslyckas vid behov, och välkommen smärtan. Om du gör detta, jag lovar att snart kommer du upp scenen också. "
Ledare sitter inte runt att tycker synd om sig själva. När de faller, får de upp igen och fortsätta. Och när de misslyckas, väljer de att visa sina misslyckande som en möjlighet att börja om igen mer intelligent.
För ett par år sedan, efter att ha förlorat en stor summa pengar i en misslyckad företagsprojekt - istället för att krypa upp i ett hörn för att dö - Jag gjorde ett medvetet beslut för att visa den som en lärande erfarenhet.
Det var en dyr läxa för säker, men jag visste att jag inte kunde gå tillbaka och ändra mina förhållanden eller de val jag hade gjort, så jag kan lika gärna använda den till något positivt.
Och jag kan försäkra er om att lektionen hjälpte mig att göra klokare val i min verksamhet från det pekar framåt!
Samma sak när jag började med min nuvarande bolag: I början jag saknade fokus och erfarenhet, och så jag var över hela kartan, försöker den här saken, den saken ... Då ska jag äntligen lyckats slipa på bara ett par marknadsföringsmetoder och göra dessa fungerar för mig.
Visste att sakta ner mig de första månaderna av min verksamhet så långt som finansiella belöningar var oroliga? Visst. Men jag skördade andra belöningar, jag förvärvat expertområden att jag inte skulle ha fått hade jag inte gått igenom den oerhört brant inlärningskurva.
Resultatet blev att jag blev mer värdefull på marknaden: Det gjorde fler människor vill arbeta med mig eftersom jag nu hade den kunskap och de färdigheter jag inte hade förut ...
Eftersom jag hade mer att lära dem, kunde jag också bättre hjälpa dem. Vilket, på lång sikt, har också gjort mig mycket mer lönsamma än om jag hade gått den "snabbt och enkelt" väg. (Ironiskt, är inte det?)
Vad som är fel i ditt företag eller ditt liv kan du idag för att skapa något positivt ...?




Detta var några ord från en framgångsrik entreprenör och PRO U Marketing partner



Ibland måste man ramla ner en stund för att åter ta sig fram - Det är så du också kan analysera och se tillbaka och frågasätta det som inte gick så bra...
vad kan jag göra som kan bli bättre till nästa gång?

Vi måste få säga det åter igen att vi har ett otroligt givande arbete och vilken frihet och vilken personlig utveckling det skapar hela tiden.

Som PRO U  Partners som vi är har vi aldrig tråkigt utan detta var det mest givande arbete vi skapat för oss själva och minst vi får jobba hemifrån

Med detta vill vi avsluta och önska dig en fortatt bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar