fredag 28 oktober 2011

Att synas på Internet är ingen konst eller? - Hittar kunden de rätta exklusiva produkterna?


Dagens ämne handlar om just det här att synas på Internet.




Som vi vet är ju Internet ett enormt verktyg eller en enorm sökenhet.
Vilket gör att det krävs mycket mer av företagare idag, att vara uppdaterad regelbundet. Idag har konsumenterna otroliga valmöjligheter och kan hitta produkter på alla möjliga vägar. Det är det vi entreprenörer måste uppdatera, alltså vilka vägar går konsumenterna för att nå våra produkter. Vi måste söka och lära oss detta och vi vet ju att de går via de största sökenheterna som t.ex. Google. Men de är ju inte säkert att de hittar just den produkt som egentligen var menat för dem utan väljer då en produkt som kom närmast tillhands. Och som ny blivande företagare kan detta vara frustrerande att inte kunderna når till nyföretagarens produkter. 

Om vi tittar ungefär 20 år tillbaka, då var inte marknaden lika stor för konsumenterna. Sökte de något gick de t.ex. till gula sidorna i telefon katalogen och ville kunden ha en produkt skickad från en annan stad fick de ringa till företaget. Men företagen gick ändå i vinst tack vare att de inte var lika mycket konkurrens, vilket är tvärtom idag. Hur många småföretagare har inte fått ge upp tack vare bristande marknadsföring och av många konkurrenter runt om i världen.

Idag är det inte bara via inrikes som konsumenterna söker sina produkter, utan över hela världen. Där i den bemärkelsen är det verkligen viktigt att synas och vara uppdaterad regelbundet. Att gå miste om många utländska konsumenter är ju inte det man eftersträvar som företagare.

Att bygga upp sitt nätverk på Internet kräver en hel del. Framförallt krävs det att man bestämmer sig att lägga tiden till att uppdatera sig på Internet några gånger i veckan. Alltså driva trafiken till just produkten eller tjänsten så att kunderna kan hitta de rätta exklusiva produkterna.

Det krävs minst 10-15 timmar i veckan att bygga upp sitt nätverk regelbundet på Internet. De övriga timmarna ska läggas på kunden, tjänsten, administration etc...
Hur många entreprenörer lägger så mycket tid på Internet, att driva trafik till sina tjänster? De flesta använder sig av andra tjänster på nätet, istället för att verkligen lägga tid på att marknadsföra sig, så att kunden hitta deras produkt.

Tillbaka till det som vi berättade tidigare i vår senaste blogg, att det finns ungefär lika många marknadsföringsstrategier som produkttyper. Då finns det anledning till att börja lära sig mer om Internetmarknadsföring. Utbildning om olika vägar att gå, för att Google ska ranka upp tjänster eller produkter. Hur som helst vet vi alla att Google är den största sökmotorn och det är oftast den vägen konsumenterna söker sina tjänster eller produkter. Kanske hittar de just din produkt för att du visste vägen hur du skulle ranka upp dig eller så tvärtom de hittade en av dina konkurrenters produkter.

För att få kunskap om olika sätt att synas krävs också först utbildning.
Utbildning av olika marknadsföringsstrategier och moduler. Att hitta sådana enklare utbildningar är inte det lättaste. Många gånger överlåter de flesta företag att låta andra sköta det och lägga dyra kostnader på det, Som t.ex. låta andra bygga dyra hemsidor, när entreprenören själv kan bygga sin egen hemsida med hjälp av enkla mallar. Som sagt det krävs kunskap och hur ska man kunna få den om inte någon levererar och driver fram den, är det inte lika enkelt att hitta olika moduler för marknadsföring. Vi kan oftast de största Facebook och Twitter, men det finns så otroliga mycket mera och använda sig av och dessa ger också resultat av att Google rankar upp tjänsten högst upp och vem vill inte vara där som företagare.

Det var därför vi började skriva vår senaste blogg http://villdujobbahemma.blogspot.com/  för vi vill ge möjlighet till alla blivande entreprenörer eller som redan har varit entreprenörer ett tag att få ta del av vår kunskap och vårt koncept. Vi vill ge möjlighet för entreprenörer eller den som vill arbeta med detta koncept att få kunskap om internetmarknadsföring och jobba i systemet för att bygga upp sin framgång och skapa så många kunder de önskar genom att de har lärt sig driva trafik till sin tjänst eller produkt.

Vi tog den här utbildningen och lärde oss de mest trendigaste inom internetmarknadsföring som finns idag. Men visst vi måste ta an och utbilda oss vidare regelbundet, dvs. lära oss nya sätt regelbundet och vi får den kunskapen uppdaterat regelbundet genom vårt system. Vi får det nyaste som forskas fram inom internetmarknadsföring regelbundet och kan marknadsföra oss på så oändligt många platser inom internet världen och världen runt och får oändligt många olika moduler inom marknadsföring.

I vår online plattform skapas nya tjänster och produkter och medlemmar regelbundet. Medlemmar som just som vi vill skapa framgång med sitt företagande, genom att utbilda sig och få de trendigaste marknadsföringsstrategierna som finns på internet marknaden idag. Det finns ingen bundenhet i vårt system utan den som känner att den måste gå vidare kan direkt göra ett avslut. Det fina med detta är att de flesta vill fortsätta för de vill inte gå miste om de nyaste som forskas fram och de vill att deras företag ska fortsätta att vara i uppgång och att de få ha det framgångsrika företag de har skapat fram med hjälp av utbildning och utveckling, vilket också ger för många att skapa andra möjligheter världen runt.

Med detta vill vi avsluta dagens ämne med att säga att det finns både utvecklingsmöjligheter för den som vill driva framåt och det finns kreativa lösningar på det mesta och inte minst av allt en otrolig väg att gå om man vill skapa personlig utveckling med detta otroliga affärssystem och att kunna arbeta hemifrån när, hur och var man vill. Det fina med systemet är att man kan jobba var som helst i världen bara man har internet uppkoppling och behöver aldrig känna sig låst och därmed få känslan av frihet i sitt uppdrag.

Med detta vill vi önska dig en fortsatt härlig fredag och att du njuter av varje sekund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar