söndag 11 augusti 2013

Vad sägs om du fortfarande skulle prova och se om du inte skulle kämpa till din dröm? Vad har du att förlora?

Lyckan att kunna bestämma precis hur du vill skapa din dag är en möjlighet som måste upplevas för att kunna förstå

Vad är lycka för dig?

Lycka för oss är att få umgås med våra barn så mycket som möjligt och kunna följa deras utveckling och därför valt en internet verksamhet för att kunna jobba hemifrån med dator och samtidigt kunna umgås mer med barnen


Lycka är så mycket

Att t.ex. trivas med det man arbetar med är viktigt för sitt välbefinnande 
Att känna att dagen har varit givande
Att kunna dela sin glädje till andra 
Att framförallt vara lycklig över att " du är du " och är otrolig bra på det du gör

Det finns så klart dagar som är mindre roliga och då gäller det att knacka på sin axel och säga till den lille Jante som bara vill att du ska tänka negativt att du har ingenting här att göra utan nu är det min tid och jag är bra som jag är.

Hur många gånger har man inte trillat dit och sagt nej jag ger upp och om det dyker upp fundera på vad var det gjorde från första stund att du valde att göra just det där

Var det en vision, som du såg? Var det en framtid? Var du lycklig? Skulle du bli lycklig?
Var det en befrielse och glädje? 

Hur som helst så var det något du hade bestämt från början att vilja uppnå till

Vad sägs om du fortfarande skulle prova och se om du inte skulle kämpa till din dröm


Vad har du att förlora? Varför skulle du ge upp? 

Du har ju lyckan framför dig och låt dig följas med den. Känn att du redan är där




Tänk efter..
 

Vad ger dig energi?
När känner du dig motiverad och full av inspiration?
Hur skulle några inspirationsglimtar i veckan få dig att må? 




Så fungerar vi människor! Om vi inte får utvecklas så blir vi
inte lyckliga. Så om du är trött på din tillvaro, dvs det du har i din vardag, så bestäm dig för att göra något för dig själv och för din utveckling! Då kommer du att ha fokus på något spännande och intressant och inte fokus på det som gör dig trött och ledsen.




Fråga dig själv; 

Vad behöver jag för att bli lycklig? 
Vad mår jag bra av? 
Hur kan jag göra mina drömmar till verklighet?







 Din lycka bär du , glöm inte det
 Det är bara du som vet vad som krävs att du ska bli lycklig
 Det är bara du som vet vad du ska leda dig och det dit där du är lyckligast




Må din lycka vara hos dig och gör nåt bra för dig idag. Gör nåt som du vet att du alltid blir glad av

Ha en super bra dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar