torsdag 8 september 2011

Så här berättar Kaihan Krippendorf, President outthinker, New York

Om Boken ” The Intelligent Entrepreneur ”av Bill Murphy, Jr Författaren följer av inspirerande berättelser av tre entreprenörer som vänder ryggen åt traditionell karriär efter Handelshögskolan, företag lansering för att göra miljoner.
Murphy har 10 regler att följa om man vill lyckas som företagare. Så mycket för mig att komma ihåg som för dig att få varorna snabbt, är här reglerna med mina tolkningar

” 1) Gör åtagandet. Du måste välja att vara företagare och lämna den traditionella vägen bakom. En god vän till mig, som har byggt en $ 400M företag, sa en gång att välja att vara företagare, att besluta att ge upp den till synes säker arbetsgivare och arbetstagare i världen, är som att lossa skon från matrisen. När du väl har upplevt verklighet, vill du aldrig gå tillbaka.
2) Hitta ett problem, sedan lösa det. Det finns två typer av företag - ". Njutning", "smärta" och "Pain" företag har en större framgång, eftersom de behandlar mer akuta problem. Ge dig ut att lösa ett problem som är personligt, att du bryr dig om, att du skulle älska att lösa.
3) Tänk stort. Du kan aldrig bygga vad man inte kan tänka, så att bygga ett företag som har stor inverkan, måste du tror att du kan göra det från början. Du kommer på problemet med ett lugnt förtroende. Det finns ingen anledning att skrika "Vi kan göra det!" Eftersom du bara vet det, det är oundvikligt. Vad hindrar er för att verkligen tro du kan göra vad din affärsplan säger att du kan göra, dissekera den, extrahera den och kasta bort det.
4) Du kan inte göra det ensam. Det finns två typer av människor: big-idée människor och får-det-gjort människor. Mycket få av oss kan göra både och. Var ärlig mot dig själv, bestämma vilken typ du är, sedan hitta (hyra eller partner med) någon som kompletterar dig.
5) Du måste göra det ensam, Entreprenör resan ensam. När jag startade min konsultverksamhet Jag tillbringade varje dag i tre veckor ensam vid min dator, arbetar en Excel-databas som jag hade byggt på 300 presumtiva kunder, skicka 100 mejl om dagen, försöker få mitt första projekt. Även efter att du har fått din verksamhet att gå och har byggt ett lag, kommer du att hitta dig själv ensam. Ledarskap, trots allt, är att ha ingen annan att fråga.
6) hantera risker. De flesta företag misslyckas eftersom de får slut på pengar. Så aldrig glömma "DROOM" - Var inte slut på pengar. Lever efter den devisen. Räkna ut vad du kommer att behöva i värsta fall och se till att du har tillräckligt. Jag gör detta varje vecka nu för mitt företag, och jag har inte träffat en likviditetssvårighet sedan.
7) Lär dig att leda. Du kommer att nå en punkt där du måste övergå från hantering till ledande. Detta innebär att sätta en vision och kommunicera den. Det betyder att göra löften ("Vi kommer dit") och hålla dem.
8) Lär dig att sälja. Detta är min favorit. Alla innovatörer är säljare. De säljer varje dag - till investerare, anställda, leverantörer, kunder. Genom att övertyga alla om att iPod kommer att förändra världen, gör Steve Jobs det så. Men ingen verksamhet i skolan vet jag lär försäljning! Studera säljprocessen genom att läsa böcker som SPIN Selling. Få praktiken, till exempel volontärarbete för att samla in pengar till din favorit sak. Men viktigast av allt, hitta din passion. Om du verkligen tror att din produkt och företag och du dela den passionerat, kommer du att bli en magnet.
9) kvarstår. Om du är villig att fortsätta genom tuffa tider, har du en mycket bättre chans att lyckas. Utveckla envishet.
10) Spela spelet för livet. Inte bara gör det för pengarna, gör det att inse vem du är, för att skapa det liv du är här för att leva. En av mina favoriter citat från boken lyder "Entreprenörskap ... handlar inte bara om att lösa ett problem, bygga ett företag, att hantera risk, eller tjäna pengar. Det handlar om att ha en positiv inverkan på världen, göra det bästa av de gåvor du har fått, och förverkliga din fulla potential som människa. "


 Tack, Bill Murphy för dessa ord kommer fästa dem på min vägg här hemma

Nu var det här en ren google översättning så var förstående över svenska språket

Men visst får den här artkeln att tänka om.....entreprenörsandan blir ännu starkare när vi är fler som kan ta del av varandra...vara ett team , men ändå våra egna

Är du seriöst intresserad av att jobba hemifrån och leda andra till framgång och dig själv inte minst , så föreslår vi att du går in och gör en Gratis Applikation för att få mer info hur du startar din egen online business. Länken är http://goprou.com/effectivebusiness/?site=myown7?t=bg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar