onsdag 10 juli 2013

Att kunna försörja sig medan du gör vad du älskar är den ultimata drömmen, den ultimata vinn-vinn situation.

Hej och varmt välkommen hit

Åter igen har vi  fått ett inspirerande  e-mail av Jay Kubassek, grundaren av SFM Online business,

Om hur viktigt det är att fokusera på det du älskar att göra. Är det fiske så ta dig ut och förverkliga det. Är det resa , då får du finna något som kan de ge möjlighet att kunna förverkliga det. Är det måla tavlor, börja med att planera allt du behöver till det

Alltså gör vad du älskar

Tänk dig att göra de saker du är verkligen passionerade, de saker du älskar att göra, idag.
Att kunna försörja sig medan du gör vad du älskar är den ultimata drömmen, den ultimata vinn-vinn situation.

Vissa människor har fritidsintressen som de älskar, vissa har turen att hitta ett sätt att upprätthålla sina hobbies-faktiskt försörja sig med dem. Helt enkelt, är att processen entreprenörskap, det är  fantastiskt,  är inte det? Speciellt när du får betalt för att göra det du älskar!

Så här säger Jay : Så vad tar det att räkna ut din passion, och i slutändan göra det ditt yrke eller kall? "Är det ens möjligt för mig?", Kanske du frågar. Absolut!
Ge dig själv tillåtelse att tänka på vad det är som du verkligen älskar, vad det är som gör dig glad.

Det kan vara något helt annat än vad du tror att du ska göra.

Av just denna anledning, har jag kommit fram till konceptet av X, Y och Z faktorer. Det är en metod som kan användas för att upptäcka och låsa upp dina talanger och passioner, de saker som gör dig speciell och unik, de saker som du älskar och som du hittar uppfyllelse.

När du trycker in dessa aspekter av dig själv, kan du börja skapa ett liv genom design.
Gör en liten bit av något som du älskar varje dag, bara lite ... och se vad som händer. Lägg märke till hur du känner dig.

Personligen tycker jag att jag är på mitt bästa när jag gör det jag älskar. När jag gör något som jag älskar, känner jag oerhört tacksam. Att vara på en plats av tacksamhet ger mig en större kapacitet för kreativitet och inspiration. Gör livet en balansgång.

Alla de saker som vi verkligen vill ha i livet som tid, pengar, passion, självförverkligande och lycka, är i själva verket biprodukter av att leva ett balanserat liv. De är inte ett medel att nå målet, utan snarare en produkt därav.

Om du ständigt besatt om slutresultatet av vad du vill i livet, (sant, du vill veta resultatet), om den förbrukar du till en punkt där ditt liv inte är i balans, vad bra resultatet vara att du ?

Börja med att göra det du älskar. Bara för att ... eftersom det får dig att må bra, gör det du känner dig inspirerad och tacksam eftersom du får göra vad du tycker. Chansen finns att du kommer att utmärka sig på vad det är du älskar att göra, och inte någonsin låta någon berätta vad som bör se ut för dig.
Gör saker som du älskar! Go for it! Gör massor av det och du kommer att vara bra på det! Vem vet vart den vägen tar dig.




Vilken business lärare vi har. Han är den bästa och ger så mycket av sig själv.  Att lyssna på Jay Kubassek via våra Wake up call ger en otrolig inspiration och glädje

För en internet möjlighet och att titta vidare på hur du kan jobba online hemifrån med digitala produkter, utan lager och inte någon försäljningsjobb,  lyssna vidare på svensk video info : KLICKA IN HÄR

Ha en super bra dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar